Εξαιρετικά κρίσιμες θα είναι οι επόμενες δύο μέρες για την Ομόνοια. Τα δύο εναπομείναντα ντέρμπι με ΑΠΟΕΛ (12/5) και ΑΕΚ (18/5) στο ΓΣΠ, θα ξεκαθαρίσουν το σκηνικό σε σχέση με το ευρωπαϊκό εισιτήριο και ταυτόχρονα θα καθορίσουν το ακριβές ύψος του προϋπολογισμού του ποδοσφαιρικού τμήματος για την επόμενη αγωνιστική περίοδο. Όπως τονίστηκε επίσημα από τους ανθρώπους της διοίκησης, η εξασφάλιση ή όχι μιας θέσης στα κύπελλα Ευρώπης, θα διαφοροποιήσει αναλόγως και τα οικονομικά δεδομένα του σωματείου. Ενδεχόμενη συμμετοχή τους στα προκριματικά του Europa League, θα φέρει αυτόματα σημαντικά έσοδα στην ομάδα, ενώ θα υπάρξει και η προοπτική για είσοδο στους ομίλους της διοργάνωσης, όσο δύσκολο και απόμακρο κι αν φαντάζει στην παρούσα φάση.
Διπλό… match point!
Μετά το εντυπωσιακό ντεμαράζ του τελευταίου τριμήνου, με τις 10 νίκες και μια ισοπαλία σε 11 αγώνες, οι «πράσινοι» κατάφεραν να ανεβούν για πρώτη φορά στην 2η θέση και να έχουν τον πρώτο λόγο έναντι Ανόρθωσης και ΑΕΚ για το ένα από τα τρία εισιτήρια που εκκρεμούν. Υπάρχει μάλιστα σενάριο που θα χαρίσει στην Ομόνοια μια θέση στην Ευρώπη από την επόμενη αγωνιστική, φτάνει να πάρει τους τρεις βαθμούς στο ντέρμπι «αιωνίων» και την ίδια ώρα να μην κερδίσει η ΑΕΚ την Ανόρθωση στο ΓΣΖ. Αν δεν επαληθευθεί το πιο πάνω σενάριο, τότε η ομάδα του Τόνι Σαβέβσκι θα έχει άλλη μια ευκαιρία να κλειδώσει την Ευρώπη στον αγώνα της τελευταίας αγωνιστικής με την ΑΕΚ στο ΓΣΠ. Αναλόγως των αποτελεσμάτων της επόμενης αγωνιστικής, πιθανόν οι «πράσινοι» να βολεύονται και με ισοπαλία.
Τα συμβόλαια που λήγουν
Από τη στιγμή που δεν είναι εξασφαλισμένη η Ευρώπη, υπάρχει μια αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα και τις κινήσεις που θα γίνουν στη επικείμενη μετεγγραφική περίοδο. Είναι δεδομένο όμως ότι επιθυμία της διοίκησης και της τεχνικής ηγεσίας είναι να διατηρήσει τον βασικό της κορμό στον μεγαλύτερο βαθμό και να πραγματοποιήσει λίγες και όσο το δυνατό λιγότερο δαπανηρές μετεγγραφές. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 8 ποδοσφαιριστές τα συμβόλαια των οποίων λήγουν τον επόμενο μήνα, οι οποίοι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: α) αυτούς που επιθυμούν να κρατήσουν και του χρόνου, β) αυτοί που υπάρχει option ανανέωσης στην πλευρά της Ομόνοιας και γ) παίκτες για τους οποίους δεν υπάρχει πρόθεση ανανέωσης. Αν και οριστικές αποφάσεις δεν φαίνεται να έχουν παρθεί, κάποια πράγματα μπορούν να ειπωθούν.
Στην κατηγορία των παικτών που εκτός απροόπτου διανύουν τις τελευταίες τους εβδομάδες στην ομάδα, λογικά ανήκουν οι Φρέντι και Ζοάο Άλβες. Η ηλικία του Αγκολέζου επιθετικού (κλείνει τα 34 το ερχόμενο καλοκαίρι), σε συνάρτηση με τη φετινή του μέτρια σεζόν, είναι οι δύο βασικοί λόγοι που δεν θα φέρουν την ανανέωση του συμβολαίου του. Ακόμα πιο πενιχρή ήταν η παρουσία και η συνεισφορά του Ζοάο Άλβες, ο οποίος κλείνει τα 33 τον Αύγουστο. Η απόκτηση του πρώην διεθνούς Πορτογάλο μέσου συνοδεύτηκε από μεγάλες προσδοκίες· ωστόσο, τα μόλις 525 λεπτά χρόνου συμμετοχής στο πρωτάθλημα (μόνο 4 φορές βασικός) ήταν ένας απογοητευτικός απολογισμός.
Η Ομόνοια έχει option ανανέωσης για δύο ποδοσφαιριστές, τους Ζοσέ Μορέιρα και Ρενάτο Μαργκάσα. Για τον πρώτο είναι δεδομένη η επιθυμία των «πρασίνων» να τον κρατήσουν στην ομάδα. Αποτελεί την καλύτερη μετεγγραφή ξένου τερματοφύλακα που έκανε ποτέ η ομάδα και αν δεν προκύψουν σημαντικές διαφορές στο οικονομικό θα συνεχίσει και στη νέα περίοδο. Ο Μαργκάσα υπέγραψε συμβόλαιο 2+1 όταν ήρθε το καλοκαίρι του 2011 και σε περίπτωση που εξασκήσει δικαίωμα ανανέωσης η Ομόνοια αναμένεται πως θα συνοδευτεί και από μείωση των ετήσιων απολαβών.
Στην κατηγορία των ποδοσφαιριστών που λήγουν τα συμβόλαιά τους και υπάρχει πρόθεση από πλευράς διοίκηση να τα ανανεώσει ανήκουν οι Σπούνγκιν, Αγκουιάρ, Αλαμπί, Λεάντρο. Το μέλλον των Σπούνγκιν και Λεάντρο σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από τις προτάσεις που θα έρθουν από το εξωτερικό. Σε περίπτωση που δεν έχουν κάτι αξιόλογο ενώπιόν τους και θα συνεχίσουν στην Κύπρο, έχουν εκφράσει και οι δύο την πρόθεσή τους να παραμείνουν στην ομάδα. Στην περίπτωση του Αγκουιάρ, έχουν ήδη γίνει κάποιες επαφές και ο ποδοσφαιριστής είναι έτοιμος να υπογράψει νέο συμβόλαιο με σαφώς μειωμένες οικονομικές απολαβές, οι οποίες, ούτε λίγο ούτε πολύ, θα είναι μειωμένες περίπου κατά 80% σε σχέση με το πρώτο συμβόλαό του το καλοκαίρι του 2009!
Κόφτης, επιθετικός και βλέπουμε
Με βάση τις πρώτες σκέψεις που γίνονται στο κεφάλαιο μετεγγραφική ενίσχυση, η Ομόνοια θα προχωρήσει στην απόκτηση ενός επιθετικού, ο οποίος ουσιαστικά θα αντικαταστήσει τον Φρέντι, και ενός αμυντικού μέσου. Απ’ εκεί και πέρα, όλα θα εξαρτηθούν από το ποιοι παίκτες θα αποχωρήσουν, είτε γιατί δεν θα αποδεχθούν τις προτάσεις ανανέωσης είτε γιατί θα μετεγγραφούν στο εξωτερικό έναντι σημαντικών οικονομικών ανταλλαγμάτων. Χριστοφή, Εφραίμ, Αντρέ Άλβες, Σοάρες και Αντράντε είναι ποδοσφαιριστές που πιθανόν να αποτελέσουν «Μήλον της Έριδος» για κάποιες ομάδες του εξωτερικού, στην παρούσα φάση όμως δεν υπάρχει κάτι επίσημο ή οριστικό.
Αυτό που προέχει αυτήν τη στιγμή για την τεχνική ηγεσία και τη διοίκηση είναι να σφραγιστεί το ευρωπαϊκό εισιτήριο για την επόμενη περίοδο και στη συνέχεια, αναλόγως των οικονομικών δεδομένων που θα έχουν μπροστά τους, θα αρχίσει να παίρνει σάρκα κι οστά ο προγραμματισμός.
Τα ακίνητα της εβδομάδας




