Στην εναλλακτική προσέγγιση της διεξαγωγής δημοψηφίσματος ή δημοψηφισμάτων για την μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, τον Δεκέμβριο, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Νικόλας Παπαδόπουλος. Θέλουμε να ακούσουμε περαιτέρω εισηγήσεις για το κατά πόσον μπορεί να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση, δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος, μετά από συνάντηση που είχε την Πέμπτη με τον Υπουργό Εσωτερικών, Νίκο Νουρή, στα κεντρικά γραφεία του ΔΗΚΟ στην Λευκωσία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΗΚΟ, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως με τον κ. Νουρή συζήτησαν την μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και επανέλαβε ότι «το ΔΗΚΟ υποστηρίζει πλήρως την αναγκαιότητα να προχωρήσει η μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», καθώς θεωρει ότι πρόκειται για μεταρρύθμιση που «θα επιφέρει άμεσα οφέλη σε ό,τι αφορά την ποιότητα παροχής υπηρεσιών σε όλους τους δημότες της Κύπρου».
Είπε ότι συζήτησαν την πρόταση της Κυβέρνησης για την διεξαγωγή ενός παγκύπριου δημοψηφίσματος για την απόφαση να περιοριστεί ο αριθμός των δήμων στην Κύπρο. «Συμφωνούμε με την υποχρέωση να δοθεί ο λόγος στις τοπικές κοινωνίες και στους δημότες να εκφράσουν άποψη για αυτή την μεταρρύθμιση, μας προβληματίζει, όμως, το γεγονός ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει σε παγκύπριο επίπεδο, καθώς θεωρούμε ότι ο δημότης στην Λευκωσία είναι περίεργο να έχει λόγο για το πώς θα προχωρήσει η συγχώνευση στον δήμο της Πάφου», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
Θέλουμε να ακούσουμε, συνέχισε, περαιτέρω εισηγήσεις και απόψεις για το κατά πόσον μπορεί να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση «έτσι ώστε να διεξαχθούν τα δημοψηφίσματα σε τοπικό επίπεδο, αλλά να μην τίθεται σε κίνδυνο η υλοποίηση και εφαρμογή της μεταρρύθμισης η οποία πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό».
Ίσως μια εναλλακτική προσέγγιση, σημείωσε, «θα ήταν να διεξαχθεί το δημοψήφισμα ή να διεξαχθούν τα δημοψηφίσματα και σε τοπικό επίπεδο στις δημοτικές εκλογές τον ερχόμενο Δεκέμβριο έτσι ώστε να δοθεί χρόνος να ενημερωθεί ο κόσμος για τα οφέλη της μεταρρύθμισης, αλλά και να κατανοήσουν όσοι θα εκλεγούν τον ερχόμενο Δεκέμβριο πως μπαίνουμε σε μία μεταβατική διάταξη, με μια μεταβατική θητεία σε ό,τι αφορά τα Δημοτικά Συμβούλια, έτσι ώστε να προετοιμαστεί η υποδομή για να προχωρήσει η συγχώνευση των δήμων που θα αποφασιστεί με τα δημοψηφίσματα».
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΔΗΚΟ, θα πρέπει να εξεταστεί η εισήγηση να δοθεί ο λόγος στις τοπικές κοινωνίες. Ένα παγκύπριο δημοψήφισμα, είπε, δεν δίνει την ευκαιρία στις τοπικές κοινωνίες να δηλώσουν την δική τους άποψη σε ό,τι αφορά την συγχώνευση που τους αφορά άμεσα.
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ακόμη ότι όλα αυτά θα συζητηθούν και στην Βουλή και εσωτερικά στο Δημοκρατικό Κόμμα, καθώς «αντιλαμβανόμαστε τις πολύπλοκες πτυχές που έχουν όλα αυτά τα ερωτήματα».
«Δική μας επιδίωξη, και την έχουμε αναφέρει στον κ. Υπουργό, είναι να βρούμε μια συμβιβαστική λύση η οποία θα τύχει της στήριξης της πλειοψηφίας των κοινοβουλευτικών κομμάτων», σημείωσε.
Σε σχέση με την αποδέσμευση κονδυλίων για το ταμείο ανάκαμψης, ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ είπε ότι σέβεται τις απόψεις του Υπουργού Εσωτερικών, «αλλά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι τα όποια χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης δεν πρόκειται να αποδεσμευθούν πριν από το 2023».
«Δεν νομίζω ότι τίθεται μείζον ζήτημα καθυστέρησης λίγων μηνών για να διεξαχθεί το δημοψήφισμα στην διάρκεια των Δημοτικών Εκλογών», κατέληξε.




