Η ΕΔΕΚ με δηλώσεις του Προέδρου της, Μαρίνου Σιζόπουλου, θεωρεί ότι η Κύπρος δεν έχει βγει ουσιαστικά και πραγματικά από το μνημόνιο.
Απόδειξη αυτού σύμφωνα με τον κο Σιζόπουλο, είναι ότι το χρέος προς την Τρόικα εξακολουθεί να παραμένει, ο έλεγχος της οικονομίας μας από την Τρόικα θα συνεχίσει ανά εξάμηνο και όχι ανά τετράμηνο, δεν αναστέλλεται η διαδικασία εκποίησης των περιουσιών, και η διαδικασία πώλησης πακέτων δανείων σε τρίτους, δεν επιλύεται το πρόβλημα με τα Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια, δεν υπήρξαν επενδύσεις παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις των κυβερνώντων, δεν μειώθηκε η ανεργία και δεν αποτράπηκε η φτωχοποίηση πολλών συμπολιτών μας.
Αν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας θεωρεί ότι βγήκαμε από το μνημόνιο, όπως υποστήριξε στις δηλώσεις του στον απολογισμό για την τριετία, είπε ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, τότε ας προχωρήσει στην υλοποίηση κάποιων από τις παρακάτω προτάσεις της ΕΔΕΚ:
• Αποκατάσταση των κατόχων αξιογράφων
• Αποκατάσταση των ταμείων προνοίας των εργαζομένων που πλήγηκαν από το κούρεμα
• Μείωση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης για ανακούφιση του πληθυσμού
• Ανώτατο όριο στους μισθούς των κρατικών αξιωματούχων με αντίστοιχα ενίσχυση των επιδομάτων και των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού (άνεργοι, χαμηλοσυνταξιούχοι, δικαιούχοι ΕΕΕ)
• Άμεση εφαρμογή του ΓΕΣΥ




