Πάνω ακριβώς από τον τεράστιο κρατήρα, στο σημείο όπου οι 13 λεβέντες της έκρηξης του Μαρι έγινα πυξίδα που οδηγεί στο πάνθεον των Ηρώων και θυμίζει σε όλους μας αλλά κυρίως στους πολιτειακούς άρχοντες πως χάθηκαν όταν κλήθηκαν να υπερασπιστούν μια χαμένη υπόθεση και να σηκώσουν στους ώμους τους ευθύνες πολιτικές και ανεπάρκειες διοικητικές που δεν τους αναλογούσαν, τελέστηκε το τρισάγιο των 13ων παλικαριών που πριν ακριβώς τρία χρόνια έσβησαν το καταραμένο πρωινό της 11 Ιουλίου 2011.  

Με βλέμμα να στριφογυρίζει ανάμεσα  στο απέραντο γαλάζιο της θάλασσας,  στα συντρίμμια των μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για να σβήσουν το κόκκινο διάβολο και τα οποία παραμένουν στην Βάση και στους 13 σταυρούς των παλληκαριών που δεσπόζουν στο σημείο της τραγωδίας, οι συγγενείς άκουσαν τον πρόεδρος της Δημοκρατίας να επαναλαμβάνει τη "συγγνώμη" της πολιτείας για όσα έπρεπε να γίνουν και δεν έγιναν ποτέ.

Κατά την ομιλία του στο Τρισάγιο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε, "υποκλινόμαστε με ανυπόκριτο σεβασμό στη μνήμη των παλικαριών και επαναλαμβάνουμε τη συγνώμη μας για όλα εκείνα που οφείλαμε ως Πολιτεία να πράξουμε και δεν πράξαμε. Η 11η Ιουλίου θα πρέπει να αποτελεί την ημερομηνία – ορόσημο για την υποχρέωση λογοδοσίας των αρχόντων της Πολιτείας, αλλά και της απόδοσης τιμής σε όσους εθελουσίως πρόσφεραν με τη θυσία της ζωής τους στη διάσωση του κύρους της Κυπριακής Δημοκρατίας."

Είναι δύσκολο συναισθηματικά και ψυχικά, πρόσθεσε ο Πρόεδρος, να μετρήσουμε τον πόνο, τη λύπη, την πίκρα και την οργή των συγγενών των θυμάτων εκείνων όπως χαρακτηριστικά είπε, που αυτοβούλως προσέφεραν τη ζωή τους «ποτέ από το χρέος μη κινούντες» για να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον.

"Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως ως Πολιτεία, δεν θα επιτρέψουμε να επαναληφθούν ανάλογα σφάλματα και η χώρα μας να ζήσει παρόμοιες τραγωδίες. 

Ακολούθησε προσκλητήριο πεσόντων όπου ρίχθηκαν 13 χαιρετιστήριες βολές, κατάθεση στεφάνων, μονόλεπτη σιγή και ο Εθνικός Ύμνος.