Μπροστά από ένα πρωτοφανές κύμα αιτήσεων για ανεργιακά επιδόματα βρίσκεται το υπουργείο εργασίας.

Στις ουρές για ανεργιακό επίδομα, σύμφωνα με πληροφορίες αλλά και στοιχεία που κατέχουμε, σπεύδουν εκπαιδευτικοί.
Το οξύμωρο σε όλο αυτό το θέμα είναι ότι δεν πρόκειται για πρόσωπα που δεν έχουν εργασία.

Αντίθετα πρόκειται για εκπαιδευτικούς οι οποίοι αιτούνται να τους καταβληθεί ανεργιακό επίδομα για τις μέρες που θα απουσιάσουν από τις αίθουσες διδασκαλίας λόγω των διακοπών των Χριστουγέννων.

Αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα επιστρέψουν στις τάξεις μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, τη Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου μετά τη γιορτή των Θεοφανίων οπότε και επαναρχίζουν τα μαθήματα.

Να διευκρινίσουμε ότι πρόκειται για εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονται στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης όπως τα απογευματινά και βραδινά επιμορφωτικά προγράμματα, τα λεγόμενα ολοήμερα σχολεία αλλά και εκπαιδευτικοί ιδιωτικών σχολείων.
Τουλάχιστον για τα κρατικά επιμορφωτικά οι άνθρωποι αυτοί έχουν υπογράψει συμβόλαια 9 μηνών από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2013.
Τι στοιχεία προσκομίζουν με τις αιτήσεις τους;

Προσκομίζουν βεβαιώσεις των διευθύνσεων των σχολείων, στις οποίες αναγράφεται ότι θα σταματήσουν να εργάζονται από τις 20 ή τις 21 Δεκεμβρίου μέχρι τις 7 Ιανουαρίου λόγω των διακοπών  των Χριστουγέννων.
Το υπουργείο

Το υπουργείο πρώτη φορά γίνεται δέκτης τέτοιων αιτήσεων για ανεργιακό.

Επικοινωνήσαμε με τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Εργασίας ο οποίος μας ανέφερε ότι κατόπιν συνεννόησης, δόθηκαν οδηγίες στα επαρχιακά γραφεία εργασίας να εγγράφουν τα πρόσωπα αυτά.

Όπως μας ανέφερε ο ΓΔ του Υπ. Εργασίας, Γιώργος Παπαγεωργίου οι αιτήσεις θα εξεταστούν και θα καταβληθεί ανεργιακό επίδομα σε όσους πληρούν τα κριτήρια με βάση το νόμο.  

Συνεπώς, δεν αποκλείεται ή μάλλον θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι οι ίδιες αιτήσεις θα υποβληθούν και κατά το δεκαπενθήμερο των εορτών του Πάσχα.

Ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ αναφέρει ότι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης και στα άλλα απογευματινά και βραδινά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού είναι εργαζόμενοι με μερική απασχόληση.

Ο Γιώργος Κωνσταντίνου υποστηρίζει ότι αμείβονται αναλόγως των ωρών διδασκαλίας που τους δίνονται και οι μισθοί τους κυμαίνονται από  €500 μέχρι €1000 τον μήνα.

Την περίοδο που είναι κλειστά τα σχολεία, δεν τους καταβάλλεται μισθός, ούτε 13ος μισθός ή πληρωμή αργίας.

Οι εργαζόμενοι αυτοί σύμφωνα με την ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να γραφτούν στο γραφείο εργασίας για επίδομα ανεργίας.