Σε άμεση συζήτηση για επίλυση των προβλημάτων στην υγεία με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, αποφάσισε να καλέσει το Υπουργείο Υγείας η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση της ΠΑΣΥΚΙ, που πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιουνίου.
Σε σημερινή ανακοίνωση η ΠΑΣΥΚΙ αναφέρει ότι ιατροί, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι συζητήσεις για επίλυση των προβλημάτων στην υγεία γίνονται τα τελευταία δύο χρόνια, “θεωρούν ότι αν δεν υπάρξει διάλογος με κατάληξη, το Υπουργείο Υγείας τους αναγκάζει να προχωρήσουν σε μέτρα” και ειδικότερα “σε 4ωρη αποχή από την εργασία τους στις 21 Ιουλίου του 2014”.
Αναφέρει ότι “αν δεν υπάρξει ανταπόκριση στα αιτήματα τους όπως δεν υπήρξε μέχρι τώρα σε μία βδομάδα μετά την 4ωρη αποχή θα προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία σε όλα τα κρατικά νοσηλευτήρια και αν δεν υπάρχει ανταπόκριση θα προχωρήσουν σε σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης για να καθορίσουν τα επόμενα βήματα μη εξαιρούμενης της απεργίας αορίστου διαρκείας”, προσθέτοντας ότι σκοπός τους είναι “η προστασία της υγείας του πολίτη και όχι η ταλαιπωρία του”.
Σε σχέση με τα τα αιτήματα των ιατρών, η ΠΑΣΥΚΙ ζητεί τη συμμετοχή της στα σώματα που συζητούν την αναδιοργάνωση των νοσηλευτηρίων και το ΓΕΣΥ, τον καθορισμό του νομικού πλαισίου λειτουργίας των δημοσίων νοσηλευτηρίων, τη στελέχωση των κλινικών βάση της συμφωνηθείσας δομής, αποπαγοποίηση των θέσεων προαγωγής στις κλινικές, την αγορά Υπηρεσιών στην Κύπρο και στο εξωτερικό, την άμεση έναρξη των πιλοτικών προγραμμάτων σε διάφορους τομείς και εξωτερικά ιατρεία και το ξεκαθάρισμα του θέματος αποζημίωσης των ιατρών πέρα του ωραρίου εργασίας.
Επίσης, οι ιατροί ζητούν να εξασφαλιστεί εργασιακή ασφάλεια των έκτακτων ιατρών και αξιοπρεπή μακροχρόνια συμβόλαια και να προχωρήσει άμεσα το θέμα των ιατρών που έχουν περάσει τους 15 μήνες.
Σε σχέση με τους ιατρούς των Α΄ Βοηθειών, η ΠΑΣΥΚΙ ζητεί να βρεθεί τρόπος ώστε η αμοιβή τους να γίνεται με άλλο τρόπο και όχι με επιδόματα βάρδιας.
Στη Γενική συνέλευση, σύμφωνα με την ΠΑΣΥΚΙ, εκφράστηκε η έντονη δυσφορία του ιατρικού κόσμου για τα τεκταινόμενα στην δημόσια υγεία, την αποδυνάμωση των κρατικών νοσηλευτηρίων από το έμψυχο δυναμικό, την αποδιοργάνωση των νοσηλευτηρίων, την αυταρχικότητα του υπουργείου υγείας που εκφράζεται μέσα από το «διατάζουμε, δεν συζητούμε και οι ιατροί εκτελείτε», την έλλειψη αναλωσίμων, την παροχή συμβολαίων που εξυπηρετούν μονάδες αλλά διαλύουν το σύνολο, την έλλειψη δομής στα τμήματα ενώ υπάρχει συμφωνία, την μείωση του προϋπολογισμού 53 εκ ευρώ χωρίς να είναι ζητούμενο από την τρόικα, την άρνηση των ιατρών σε μείωση του προϋπολογισμού για την υγεία, για το 2014 και 2015.
Αναφέροντας τα πιο πάνω αποτελούν μόνο μερικά από τα προβλήματα αλλά όλα οδηγούν στην έκπτωση της παρεχόμενης φροντίδας υγείας προς τους συμπολίτες μας, η συντεχνία των ιατρών των κρατικών νοσηλευτηρίων εκφράζει ανησυχία για “το γεγονός ότι εκτός από τις κινήσεις εντυπωσιασμού τα πράγματα οδηγούνται σε τέλμα με αποδυνάμωση των κρατικών νοσηλευτηρίων και διοχέτευση ασθενών προς τον ιδιωτικό τομέα και την δημιουργία ασθενών δύο και τριών κατηγοριών”.
Με αποτέλεσμα, συνεχίζει, την αδυναμία των δημόσιων νοσηλευτηρίων να ανταγωνιστούν τα ιδιωτικά, στα πλαίσια του ΓΕΣΥ.
Αναφέρει επίσης ότι οι ιατροί των κρατικών νοσηλευτηρίων δεν έχουν το δικαίωμα να μείνουν απαθείς στην συνειδητή αποδυνάμωση των νοσηλευτηρίων και στην μετατροπή του δικαιώματος των πολιτών για την υγεία σε προνόμιο.
“Ως ιατροί έχουμε υποχρέωση να πάρουμε θέση για την κατάσταση στην υγεία, με σκοπό να προστατέψουμε την υγεία των συμπατριωτών μας αλλά και να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα των επαγγελματιών υγείας”, καταλήγει η ΠΑΣΥΚΙ.
Πηγή ΚΥΠΕ




