Στα ‘χέρια’ τριών τραπεζών περνάει η ‘Τουρκ Τέλεκομ’ της Τουρκίας μετά από δανειακά χρέη του μεγαλομετόχου της.

 

Ο μεγαλύτερος πάροχος τηλεφωνίας της Τουρκίας έχει ιδιωτικοποιηθεί από το 2005, όταν ο όμιλος του πρώην πρωθυπουργού του Λιβάνου, Χαρίρι, αγόρασε το 55% των μετοχών της ‘Τουρκ Τέλεκομ’. Ο λιβανέζικος όμιλος είχε καταβάλει τότε μόνο το 20% του τιμήματος πώλησης και το υπόλοιπο 80% θα το αποπλήρωνε σταδιακά.

Η αποπληρωμή ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, ενώ ο όμιλος παράλληλα πήρε δάνεια 5 δις. δολαρίων από τρεις τουρκικές τράπεζες, τα οποία επίσης δεν αποπλήρωνε. Αντίθετα, ο ξένος ιδιοκτήτης, όπως αναφέρουν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, ουσιαστικά ‘λήστεψε τον ΟΤΕ Τουρκίας’, αφού καρπώνονταν τα κέρδη της ‘Τουρκ Τέλεκομ’, χωρίς παράλληλα να αποπληρώνει τα χρέη της που ο ίδιος δημιούργησε μετά την ιδιωτικοποίησή της.

Οι πιστώτριες τράπεζες αποφάσισαν τελικά να ‘κατάσχουν’ χθες το 55% των μετοχών της  εταιρείας και να αναλάβουν πλέον τη διαχείρισή της, μέχρι να αποφασιστεί η περαιτέρω τύχη του οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Τουρκίας.