Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και άλλα ιδρύματα μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες και τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις τους στην υγεία 22.300 κατοίκων της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι άνθρωποι που ακολουθούν με συνέπεια μεσογειακή δίαιτα με λαχανικά, φρούτα, καρπούς, ψάρι, θαλασσινά και ελαιόλαδο διατρέχουν κατά 12% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.
Αντίθετα, όσοι ακολουθούν δίαιτες υψηλές σε υδατάνθρακες είναι κατά 21% πιο πιθανό να αναπτύξουν διαβήτη. Όπως αναφέρεται στο εξειδικευμένο επιστημονικό περιοδικό με έδρα το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ στην Αγγλία, ο συνδυασμός μεσογειακής δίαιτας και χαμηλών υδατανθράκων μειώνει την πιθανότητα διαβήτη κατά 20%.Οι συντάκτες επισημαίνουν ότι η μεσογειακή δίαιτα δεν φαίνεται να επηρεάζει πολύ το κατά πόσο κάποιος είναι υπέρβαρος ή όχι, κατάσταση που καθιστά οποιονδήποτε περισσότερο ευάλωτο στην ασθένεια του διαβήτη. Αυτό υποδεικνύει ότι η προστασία που προσφέρει η μεσογειακή δίαιτα κατά του διαβήτη δεν προέρχεται μέσω του ελέγχου του σωματικού βάρους, αλλά μέσω αρκετών διατροφικών χαρακτηριστικών της, όπως σημειώνεται.
Σε αυτό πιστεύεται ότι συμβάλλει η κατανάλωση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, που διαπιστώθηκε ότι προκαλεί ευνοϊκή υψηλή αναλογία μονοακόρεστων λιπών προς κορεσμένα λιπαρά οξέα – αν και επισημαίνεται ότι υπάρχουν και αντίθετες απόψεις.




