Η αμερικανική υπηρεσία υγείας USPSTF κατέληξε για άλλη μια φορά στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία υπέρ της τακτικής χορήγησης πολυβιταμινών ή συνδυασμού βιταμινών σε υγιείς ενήλικες για την αντιμετώπιση των καρδιακών προβλημάτων ή του καρκίνου. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Annals of Internal Medicine.

Να σημειωθεί ότι αυτή είναι μια από τις πολλές έρευνες που έχουν δημοσιευτεί τον τελευταίο καιρό, με σκοπό να συστήσουν την αποφυγή κατάχρησης βιταμινών. Υπ'αρχουν μάλιστα ενδείξεις ότι οι συγκεκριμένη βιταμίνη συνδέεται και με τον καρκίνο του πνεύμονα.

Στο μικροσκόπιο β-Καροτίνη και Βιταμίνη Ε

Η USPSTF σύνεστησε να μην χορηγούνται δύο συγκεκριμένες βιταμίνες. Πρόκειται για την β-καροτίνη και την Βιταμίνη E. Η Β-καροτίνη έχει συνδεθεί με την αύξηση του κινδύνου καρκίνου του πνεύμονα στους καπνιστές. Ακόμη, μεγάλος αριθμός στοιχείων έδειξε ότι η κατανάλωση της Βιταμίνης Ε ως υποκατάστατο δεν έχει καμία επίδραση σε ασθένειες που συνδέονται με την καρδιά ή  τον καρκίνο.

"Μόδα" στις ΗΠΑ

Στο μεταξύ παλαιότερη πολύχρονη μελέτη έδειξε ότι τα συμπληρώματα βιταμινών έγιαναν «μόδα» στις ΗΠΑ. Για την ακρίβεια τα ποσοστά γυναικών που ανέφεραν ότι έχουν λάβει τέτοιο συμπλήρωμα κάποια στιγμή στη ζωή τους αυξήθηκε από 63% σε 85%. Όπως προέκυψε από την ανάλυση, μόνο η λήψη ασβεστίου φάνηκε να συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της 19ετούς παρακολούθησης – τα ποσοστά θνησιμότητας ήταν 37% στις γυναίκες που λάμβαναν ασβέστιο και 43% σε όσες δεν λάμβαναν το συμπλήρωμα. Η σύνδεση μεταξύ ασβεστίου και μείωσης του κινδύνου θανάτου φάνηκε μάλιστα να ισχύει ακόμη και όταν ελήφθησαν υπόψη άλλοι παράγοντες όπως ο γενικότερος υγιεινός τρόπος ζωής των γυναικών.