Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Wolfang Schaeuble, σε ομιλία του στην Bundestag, τόνισε πως ο μόνος τρόπος για να λυθεί η κρίση της ευρωζώνης, είναι τα κράτη μέλη της ένωσης να διορθώσουν τα λάθη του παρελθόντος.
«Οι αιτίες βρίσκονται στα λάθη των χρηματοπιστωτικών και οικονομικών τακτικών τις οποίες τα κράτη-μέλη έχουν εφαρμόσει και η κρίση μπορεί να λυθεί μόνο μέσω αυτών», δήλωσε ο Schaeuble.
«Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να βγούμε από την κρίση, ούτε μέσω της συγκέντρωσης του χρέους ούτε χρησιμοποιώντας τις μηχανές εκτύπωσης της Τράπεζας», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο Schaeuble δήλωσε πως αυτή η αρχή είναι η βάση όλων των αποφάσεων για ευρωπαϊκές διασώσεις, ενώ πρόσθεσε πως η ανεξαρτησία της ΕΚΤ πρέπει να προασπιστεί και να γίνει σεβαστή.
Στο μεταξύ, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών, Michel Barnier δήλωσε στο CNBC ότι το πραγματικό πρόβλημα της Ευρώπης είναι οι μη συστημικά σημαντικές τράπεζες και για αυτό ακόμη και οι μικρότερες τράπεζες της ευρωζώνης θα πρέπει να βρίσκονται υπό την εποπτεία της ΕΚΤ. Μιλώντας στο Ambrosetti Forum στη λίμνη Κόμο στην Ιταλία, ο Barnier απέρριψε την άποψη του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Wolfang Schaeuble, ότι η ΕΚΤ θα πρέπει να επικεντρωθεί μόνο στις μεγαλύτερες τράπεζες της ευρωζώνης. Μάλιστα, σχολίασε πως η βρετανική Northern Rock και η ισπανική Bankia, όπως και η γαλλό-βελγική Dexia, είναι μη συστημικές τράπεζες που όμως προκαλούν τα πραγματικά προβλήματα.
«Δεν είναι συστημικές τράπεζες και όμως είναι αυτές που προκαλούν προβλήματα σήμερα. Για αυτό, ένας ενιαίος εποπτικός οργανισμός για να είναι αποτελεσματικός και αξιόπιστος, πρέπει να έχει το δικαίωμα να εξετάζει κάθε μία από αυτές τις καταστάσεις, σε κάθε μία τράπεζα», τόνισε ο Barnier.
Και πρόσθεσε ότι «θα πρέπει όλοι να πάρουμε μαθήματα από την κρίση προκειμένου κανένας κλάδος, προϊόν και στέλεχος της χρηματοπιστωτικής αγοράς να μην έχει το δικαίωμα να ξεφεύγει από τους αποτελεσματικούς κανονισμούς, από έναν αποτελεσματικό εποπτικό μηχανισμό».




