Σημερινή

Δευτέρα, 24/09/2018
RSS

Eurovision, Νέτα-Σκέτα

| Εκτύπωση | 20 Μάιος 2018, 18:00 | Με την Δρα Νίκη Κατσαούνη

Επικίνδυνος τρομοκράτης Παλαιστίνιος.

Παράπλευρα κέρδη και ζημίες στον… υπαρκτό κόσμο

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, 14 ΜΑΪΟΥ 2014, 70 ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ ΑΟΠΛΟΙ ΔΙΑΔΗΛΩΤΕΣ, ΑΝΔΡΕΣ, ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΠΑΙΔΙΑ ΚΙ ΕΝΑ ΝΗΠΙΟ ΠΟΥ ΕΠΑΘΕ ΑΣΦΥΞΙΑ ΤΟΥΦΕΚΙΣΤΗΚΑΝ Ή ΚΑΗΚΑΝ ΑΠΟ «ΖΩΝΤΑΝΗ ΦΩΤΙΑ» ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ, ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ, ΟΠΟΥ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ Η ΝΕΑ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΩΝ ΗΠΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΗΤΑΝ «ΑΠΛΩΣ» ΖΩΕΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ. ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΣΟΥΝ ΦΡΟΝΙΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΝ ΤΟΝ «ΤΟΙΧΟ»

Η Φουρέιρα ήταν όσο… προχώ και στο πνεύμα της εποχής όσο και η Νέτα του Ισραήλ, και το τραγούδι και των δύο, με πολλά κοινά κοφτά, ρυθμικά δίφθογγα, οπτικά μοιάζουν και ακουστικά είναι εξίσου... ανοηματικά!.. Δηλαδή, δεν είναι τίποτε παραπάνω ή λιγότερο «ανατρεπτικά», σαν «μήνυμα», από ένα καλό διαφημιστικό spot που πουλάει τον εαυτό του... αυτοδιαφημιζόμενο και προοριζόμενο σε μιαν αγορά που είναι ήδη έτοιμη


Ως συνήθως, η απλούστευση είναι η πρώτη και η πιο άμεση προφάνεια, μανιχαϊστικά, είτε καλή είτε κακή: Η πρόσφατη Eurovision δίχασε αμέσως το κοινό διεθνώς, κατοπτρίζοντας την παγκόσμια τάξη/αταξία πραγμάτων: υπήρξε για τους μεν μια χαρούμενη νότα που δείχνει ότι η μουσική ‘’ενώνει’’ τους ανθρώπους, ‘’δεν χτίζει τείχη’’, ‘’γκρεμίζει τα σύνορα’’, ‘’ενώνει τους πολιτισμούς’’, το πιο μοντέρνο, είναι ένα μουσικοχορευτικό διαγωνιστικό, αλλ’ όχι ανταγωνιστικό θέαμα που γιορτάζει το νέον, τους νέους, την ποικιλότητα, τη διαφορετικότητα, τη χαρά, το χρώμα, τις φυλές, τα φύλα, ακόμη και τις Γυναίκες, τον Φεμινισμό, τη φιλία και τη... χλωροφύλλη.

Για τους δε, η Eurovision είναι κακή μουσική, παρηκμασμένη τέχνη που προωθεί την γκέι κουλτούρα, το γυμνό, το γελοίο, την ασέβεια προς τον Θεό, την Πατρίδα και την Οικογένεια. Μια σκέτα αμαρτωλή εξτραβαγκάντζα, για την οποία ο Θεός θα μας αφανίσει. Υπάρχει, επομένως, καλή μουσική, προκομμένη, με καλούς στίχους, Ελύτη, Γκάτσο, Ρίτσο και το δημοφιλέστατο ‘’Μες στην Υπόγεια την Ταβέρνα’’, ή τη ‘’Μαργαρίτα Μαργαρώ’’, ή ‘’τα Ριάλια Ριάλια’’, ή το σε ‘’Μισώ’’, υπάρχει η Κλασική, η Λαϊκή, υπάρχει η μουσική κάθε χώρας, η ρεμπέτικη, η ελαφρολαϊκή, η έθνικ, η... εθνική, η πατριωτική.

Η Νησιώτικη, ο Πάριος, η Κυπριακή, ο Τερζής, η Γιάννα ή Γιάννης, τα Κρητικά, τα Τσιαττιστά. Και εκεί έγινε το έλα να δεις. Χωρίζεται ο κόσμος σε στρατόπεδα που όλα μαζί πολεμούν πού... θα πάει η 56η θέση στη Βουλή, και γιατί να μην τραγουδήσει Αγγλικά, για την Κύπρο, μια κοπέλα χάρμα, που μιλά και Ελληνικά φαρσί, από την Αλβανία, αφού, όπως είπε και η συμπαθής ερμηνεύτρια Πέγκυ Ζήνα, η Ελλάδα έστειλε κάποτε τη... Βίσση να την εκπροσωπήσει στην Εurovision!

Φωτιά και Fuego η Ελένη Φουρέιρα

Στήθος με... πιο πολύ στήθος με το Ισραήλ και τη Νέτα, η Ελένη Φουρέιρα, μια μικρή γκάφα (δήθεν) που πήγε κι έβγαλε φωτογραφία με τη σημαία της Αλβανίας και τον Δικέφαλο, ουπς, είπαν, δεν εννοούσε τίποτα το κορίτσι, σόρι, και μην είστε αχάριστοι, όλοι είδαμε που κρατούσε μια σημαιούλα της Κύπρου στο τέλος της νύχτας του Διαγωνισμού στη Λισαβόνα, μια μικρούλα σημαιούλα, απ’ αυτές που δίνουμε στα παιδιά μας στις παρελάσεις της 25ης Μαρτίου, όσο τη γιορτάζουμε ακόμα, είναι υπερεθνικός αυτός ο διαγωνισμός, είναι διεθνιστικός - δεν είναι ποδοσφαιριστής μια τραγουδίστρια, να μάθει δα και τον... Εθνικό μας Ύμνο, όταν την ρωτούσαν, είχε μόνο γλυκά λόγια να πει για την ‘’εμπειρία που θα ήταν γι’ αυτήν η Εurovision’’ και ‘’θέλω να περάσω καλά’’, ‘’θα κάνω ό,τι μπορώ’’, ‘’εύχαριστώ την Κύπρο που μου έδωσε την ευκαιρία’’, τι άλλο;

Της είπαν μη μιλάς καθόλου πολιτικά, αυτό δεν το περιμένουμε από σένα, δεν το περιμένουμε ούτε από... μας! Και, περιέργως, τα ΜΜΕ μας δεν την ρώτησαν ποτέ, ούτε από... περιέργεια!!! Tόση ευγένεια! Είχει καλούς coaches! Mέχρι τώρα που γράφεται το άρθρο μου αυτό, δεν ακούστηκε αν θα ’ρθει και μια βόλτα κατά... Κύπρο μεριά, η... ζωντανή φωτιά!..

Εντούτοις, η Φουρέιρα ήταν όσο… προχώ και στο πνεύμα της εποχής όσο και η Νέτα του Ισραήλ, και το τραγούδι και των δύο με πολλά κοινά κοφτά, ρυθμικά δίφθογγα, οπτικά μοιάζουν και ακουστικά είναι εξίσου... ανοηματικά! Τι σημαίνει αυτό; Ότι τόσο ‘’η διαφορετικότητα’’, στο τραγούδι του Ισραήλ, όσο και η δυναμική θηλυκότητα, στο τραγούδι της Φουρέιρα, δεν είναι τίποτε παραπάνω ή λιγότερο ‘ανατρεπτικό’, σαν ‘μήνυμα’, από ένα καλό διαφημιστικό spot που πουλάει τον εαυτό του... αυτοδιαφημιζόμενο και προοριζόμενο σε μιαν αγορά που είναι ήδη έτοιμη, τι λέω, που διψάει γι’ αυτήν την ‘’πακετοποίηση’’ όλων των στοιχείων του ‘’spot’’, σαν ‘’spot - on’’, όπως ακούμε αυτήν τη (φρικτά φτιαχτή) λέξη να ‘λανσάρεται’ από ορισμένα κόμματα, σε αναφορά με το Κυπριακό, πρόσφατα, μετά το Κραν Μοντανά, και το αμφιλεγόμενο ‘’Πλαίσιο Γκουτέρες’’.

Η Wonder Woman

To Fuego ήταν ο Ύμνος του ‘’Wοnder Woman’’ με την κουκλάρα Miss Israel, 2004, Gal Gadot, στην ταινία που πλασαρίστηκε ως η ταινία του νέου ‘’Φεμινισμού’’, από την εποχή που την δημιούργησε, πριν από καμιά 70ριά χρόνια, ένας περίεργος ψυχολόγος του Χάρβαρντ, ο Δρ William Marston (‘’τσαρλατάνος, ψεύτης και πολυερωτιδεύς’’) που ζούσε με δύο και ενίοτε τρεις γυναίκες και τα 4 παιδιά τους και κάθε άλλο παρά φεμινιστής ήταν.

Σε μια προσπάθεια να καταστήσουν τη Wonder Woman του Αμερικανικού Kόμικ, ‘’Πρέσβειρα’’ του... ΟΗΕ για τις Γυναίκες σε Σχέδιο Ενδυνάμωσης από το 2015 μέχρι το 2030, επί θητείας του Γ.Γ. Μπαν Κι Μουν μαζεύτηκαν οσονούπω 44.000 - 50.000 άνθρωποι που υπέγραψαν διαμαρτυρία αγανακτισμένοι, για το πρότυπο του Αμερικανικού Ιμπεριαλισμού που θα προωθούσε η Γραμματεία του ΟΗΕ και, παρ’ όλον ότι τον Οκτώβριο ανακοινώθηκε η πρόθεση, ο Γ.Γ. αναθεώρησε την αρχική απόφασή του τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς (σε δύο μήνες)!

Mια δυναμική... Miss κι ένας κακός Mr!

Πέρυσι (2017) κυκλοφόρησε μια δεύτερη ταινία με πρωταγωνίστρια μόνη της, αυτήν τη φορά, την ίδια αμαζόνα - ηρωίδα που την έφτιαξε ο Δίας από πηλό κι ο Αμερικανός βιτσιόζος ψυχολόγος του Χάρβαντ την αθάνατη βέρα, Αμερικανίδα ισοπόλεμη προς τον Άνδρα, Wonder Woman, σε νέα ταινία με την Ισραηλινή καλλονή Gal Gadot - Γκαλ Γκάντοτ -, η οποία έσπασε ταμεία, σαν τσαμπ πολεμικών τεχνών, χωρίς κασκαντέρ, σαν ‘’βετεράνα πολέμου’’, γράψαν, με λάσο και βραχιόλια που σκοτώνουν (βροντούν, σαν της Γερακίνας), αλλά ουσιαστικά πολύ νιάου - νιάου βρε γατούλα και Μπάρμπι και Μπίμπο θηλυκό που της αρέσει, λέει, να υποτάσσεται στο αρσενικό, και τέτοιες γνωστές και ευανάγνωστες παπάρες στον καθ’ ημάς αστικοζαβροδέξιο αμερικανορώσικο φεμινιστικό σεξισμό, που διακρίνει όλες τις ‘’πρωτοπόρες’’ και σέξι κυρίες της Κύπρου.

Ως εδώ, ΟΚ. Αλλά, υπάρχει και το... επέκεινα: Ο Τζέιμς Κάμερον, ο πιο εμπορικός και επιτυχημένος και απαιτητικός και στριμμένος σκηνοθέτης που έκαμε ταινίες σαν τον Εξολοθρευτή 1 και 2 (το Δύο καλύτερο) και το Άβαταρ και πριν τον Τιτανικό (που δεν πήγα να δω, γιατί δεν ήθελα ν’ ακούσω το απαίσιο τραγούδι και την κ. Ντιόν, αλλά δεν το γλιτωσα, κάπου έρχεται το κακό και σε βρίσκει) σαν Ειμαρμένη, ο κ. Κάμερον βγήκε πριν κάνα χρόνο στην Γκάρντιαν (24 Αυγ. 2017) και είπε κομψά πως η Wonder Woman είναι μια οπισθοδρομική - όσον αφορά τις γυναίκες - ταινία, που παίρνει τα πράγματα πίσω στη δεκαετία του...’50 και ουουου, τι έγινε, χαμός... και του επετέθη η σκηνοθέτις από τους 10 τόσους άνδρες παραγωγούς και συντελεστές της ταινίας και τον κατακεραύνωσε, πως τι ξέρει αυτός από γυναίκες (αν και ο κύριος αυτός παντρεύτηκε 5 φορές, ε, κάτι θα κόλλησε επάνω του), αλλά ζεις και όλο μαθαίνεις... ακόμα κι από τις Eurovision!!!

Αχού, Τραμπ και Νετανιάχου!

O δύστροπος και απαισιόδοξος σκηνοθέτης, λοιπόν, James Cameron είπε, στην ίδια συνέντευξή του εναντίον της Wonder Woman και του αντιφεμινισμού της, πως ο Nτόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ θα πάρει την ανθρωπότητα, που, ούτως ή άλλως, βαίνει προς το ανάθεμα, πέρα κι από το ανάθεμα, κι εγώ πολύ τον συμπάθησα τον κύριο Κάμερον (καμία σχέση με τον πολιτικό) ή με την κ. Μέι... και θα κοιτάξω με άλλο φακό τον ‘’Τιτανικό’’, αλλά υποβρύχιο ταξίδι δεν θα κάμω, αν δεν πατώνω σε περίπτωση που ο Ερντογάν, σαν τον Τραμπ, κάμει καμιά ναυτική αποκοτιά, σαν σουπιά, στο λιμάνι της γενέτειράς μου, και την δούμε, πάλι αργά, σαν λαδιά.

Η Νέτα έστειλε το ευκρινώς εθνικιστικό μήνυμα στον κόσμο (200 εκατ. θεατών): ‘’Αγαπώ τη χώρα μου. Του χρόνου στην Ιερουσαλήμ’’!
Κατακλείδα από την Εurovision. H Netta, στο μάλλον σαχλό τραγούδι της με τις κότες αναφέρει ΚΑΙ ονομαστικά την Wonder Woman, το Αμερικανικό Ιδανικό που υποδύεται, με σέξι περιβολή, η Ισραηλινή μπόμπα Γκαλ, η οποία έστειλε μήνυμα αμέσως στη Νέτα, ‘’εσύ είσαι το Wander’’ (θαύμα). Κι ο κ. Νετανιάχου τής έγραψε: ‘’Είσαι η καλύτερη πρέσβης μας. Του χρόνου στην Ιερουσαλήμ’’.

Αυτά έγιναν την περασμένη Κυριακή, 13 Μαΐου 2018, στη Λισαβόνα. Η πραγματική Wonder Woman, ΟΜΩΣ, αν κοιτάξετε καλά, είναι η Ελένη Φουρέιρα: Μια νέα γυναίκα με Eurovision (ευρεία οπτική γωνία), δυνατή, σέξι, αλλά ... σεμνή, ταπεινή, που δεν φοβίζει, που ξέρει τι θέλει η αγορά... Του χρόνου στην Ιερουσαλήμ...

Τη Δευτέρα, 14 Μαϊου 2014, 70 Παλαιστίνιοι άοπλοι διαδηλωτές, άνδρες, γυναίκες, παιδιά κι ένα νήπιο που έπαθε ασφυξία τουφεκίστηκαν ή κάηκαν από ‘’ζωντανή φωτιά’’ στην Ιερουσαλήμ, εμβληματική Πόλη των Παλαιστινίων, όπου εγκαινιάστηκε η νέα Πρεσβεία των ΗΠΑ. Η USvision του Κόσμου που βυθίζεται στο αίμα, των Τραμπ-Νετανιάχου, της χειρότερης Κυβέρνησης του Ισραήλ από την ίδυσή του, κατά τον Νομικό Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Isaac Chotiner (Slate, 15 May, 2018).

Οι παράπλευρες απώλειες ήταν ‘’απλώς’’ ζωές Παλαιστινίων. Που δεν εννοούν να κάτσουν φρόνιμα και να δεχτούν τον ‘’τοίχο’’. Και δεν θα ξεγράψουν, ούτε ‘’του χρόνου’’, την Ιερουσαλήμ.

Δρ ΝΙΚΗ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ
Κριτικός Πολιτισμού και Πολιτικής