Σημερινή

Σάββατο, 22/09/2018
RSS

Ιερείς θα μπορούν να τελούν δεύτερο γάμο

| Εκτύπωση | 09 Σεπτέμβριος 2018, 18:03 | Της Άννας Μαρίας Ευτυχίου

ΚΑΤΩ: Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ.

ΑΠΟΦΑΣΗ-ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΘΑΥΡΙΑΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ, ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ, ΘΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΤΑΝ ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ


Το δικαίωμα τέλεσης δεύτερου γάμου, υπό προϋποθέσεις, θα αποκτήσουν σύντομα οι κληρικοί στην Κύπρο. Το εν λόγω δικαίωμα αναμένεται να δώσει με απόφασή της η Ιερά Σύνοδος στην προγραμματισμένη συνεδρία της μεθαύριο Τρίτη, κατά την οποία θα συζητήσει αντίστοιχη απόφαση που έλαβε πρόσφατα το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Σημειώνεται πως, πριν από μερικές εβδομάδες, το Οικουμενικό Πατριαρχείο «άναψε» το πράσινο φως στην τέλεση δεύτερου γάμου σε ιερείς, σε περίπτωση που αυτοί χηρεύσουν ή τους εγκαταλείψει η πρεσβυτέρα τους. Βεβαίως αυτό θα γίνεται με φειδώ και η κάθε περίπτωση θα εξετάζεται χωριστά και θα αποστέλλεται από τον οικείο ποιμενάρχη για έγκριση από την Ιερά Σύνοδο, ενώ το Μυστήριο του Γάμου θα είναι ελαφρώς διαφοροποιημένο μέσω σχετικής προσευχής και πιθανόν να τελείται σε μικρό κύκλο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Σημερινής» της Κυριακής, εντός των επόμενων ημερών θα αποσταλεί επίσημο Γράμμα από τον Οικουμενικό Πατριάρχη, κ. Βαρθολομαίο, με λεπτομέρειες και κατευθύνσεις. Διευκρινίζεται ότι η τέλεση δεύτερου γάμου δεν θα ισχύει για όσους εγκαταλείπουν τις πρεσβυτέρες τους και επιθυμούν να νυμφευθούν κάποια άλλη γυναίκα.

Τέθηκε από το 2016

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας, ο τοποτηρητής του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου της Κύπρου, Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος, ανέφερε ότι το θέμα του δευτέρου γάμου σε κληρικούς τέθηκε από το 2016 στη Μεγάλη Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη. «Είχε τεθεί και το θέμα του δεύτερου γάμου των κληρικών υπό προϋποθέσεις, δηλαδή ύστερα από χηρεία ή από εγκατάλειψή τους από τις συζύγους τους. Θα επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις που δεν φταίνε οι ίδιοι, δηλαδή.

Τότε αποφασίστηκε όπως η κάθε περίπτωση εξετάζεται ξεχωριστά είτε από την κάθε Εκκλησία ή από την κάθε Μητρόπολη», πρόσθεσε, σημειώνοντας πως, κατά την κρίση του, δεν θεωρεί ότι είναι κάτι παράλογο.

«Είναι κάτι που θα δείξει και ο χρόνος, αλλά και πώς θα το αντιμετωπίσει και ο κόσμος μας, ο οποίος δεν ήταν μαθημένος σε κάτι τέτοιο. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο το αντιμετώπισε τώρα. Είναι κάτι που θα πρέπει και θα γίνεται με πολλή φειδώ. Θα υπάρχει κατανόηση, αναλόγως των περιπτώσεων», κατέληξε.

Δικαιωμένος δηλώνει ο Θεόδωρος Κυριάκου

Από πλευράς του, ο Θεολόγος Θεόδωρος Κυριακού εξέφρασε στη «Σ» την ικανοποίησή του, δηλώνοντας πως πρόκειται για ιστορική απόφαση. «Δηλώνω δικαιωμένος γιατί ο μόνος που μιλούσε δημόσια για το θέμα αυτό για πολλά χρόνια ήμουν εγώ. Τα τελευταία 15 χρόνια με καλούσαν να εισηγηθώ θέματα εκσυγχρονισμού της εκκλησιαστικής ζωής.

Το θέμα του δεύτερου γάμου σε περιπτώσεις χηρείας ή εγκατάλειψης από τη σύζυγο ήταν ένα από τα θέματα που θεωρούσα προτεραιότητα να εκσυγχρονιστεί, αφού θα ήταν μεγάλη αδικία να μη γίνεται. Με την ξεκάθαρη απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, την οποία πιστεύω θα ακολουθήσουν και οι άλλες Αυτοκέφαλες Εκκλησιές, εκσυγχρονίζεται η εκκλησιαστική ζωή», συνέχισε.

Θέμα το ράσο

Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Κυριακού, «με αυτήν την απόφαση αντιμετωπίζεται ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα και ουσιαστικά ‘θεραπεύεται’ ένας πονοκέφαλος που υπήρχε στην εκκλησιαστική ζωή και προσπαθούσαμε χρόνια να τον κρύψουμε». Εξέφρασε, δε, την εκτίμηση ότι στο μέλλον θα ακολουθηθούν και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες που αφορούν άλλα θέματα.

«Ένα τέτοιο πρόβλημα είναι και η χρήση του ράσου, το οποίο δυσκολεύει τον ιερέα ή τον διάκονο, ιδιαίτερα σε κλιματολογικές συνθήκες όπως οι δικές μας. Κατά την άποψή μου, οι κληρικοί θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να ντύνονται όπως οι άλλοι άνθρωποι αλλά να μεταφέρουν κάποιο διακριτικό που να δηλώνει ότι είναι κληρικοί και στον ναό να φοράνε τα άμφια του για την τέλεση των Μυστηρίων», κατέληξε.