Φιλιππινέζος δήμαρχος, το όνομα του οποίου περιλαμβανόταν στον κατάλογο των πολιτικών τους οποίους ο πρόεδρος Ροντρίγο Ντουτέρτε κατηγορεί ότι εμπλέκονται στο εμπόριο ναρκωτικών, δολοφονήθηκε σήμερα στο γραφείο του, ανακοίνωσε η Αστυνομία.
Η δολοφονία του Μαριάνο Μπλάκο, δημάρχου της πόλης Ρόντα, είναι η πιο πρόσφατη σε μια σειρά φόνων εκλεγμένων λειτουργών που φέρεται να εμπλέκονται στη διακίνηση ναρκωτικών ή να είναι χρήστες.
Η βία, ακόμη και οι φόνοι, είναι συχνό φαινόμενο στην πολιτική ζωή των Φιλιππίνων, όμως οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκτιμούν ότι η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από τότε που ξεκίνησε η αιματηρή εκστρατεία του Ντουτέρτε κατά των ναρκωτικών.
Ο 59χρονος Μπλάνκο σκοτώθηκε από αγνώστους μετά τα μεσάνυκτα, στο γραφείο του, δήλωσε ο επιθεωρητής Τζάιρ Πάλκον.
Με τον φόνο αυτόν αυξάνεται σε τουλάχιστον έξι ο αριθμός των δημάρχων ή των αναπληρωτών δημάρχων που έχουν φονευθεί από τον Μάιο στις Φιλιππίνες.
Τον Ιούλιο, ο Αντόνιο Χαλίλι, δήμαρχος της Τανουάν, είχε δολοφονηθεί από έναν ελεύθερο σκοπευτή, στη διάρκεια μιας τελετής στο δημαρχείο.
Τον Φεβρουάριο, ο ανηψιός του Μπλάνκο, που είναι αναπληρωτής δήμαρχος της Ρόντα και δικηγόρος, σκοτώθηκε από αγνώστους όταν έβγαινε από δικαστήριο αφού είχε υπερασπιστεί κάποιον που κατηγορείτο για λαθρεμπόριο ναρκωτικών.
Ο Ντουτέρτε έχει κηρύξει πόλεμο στο λαθρεμπόριο ναρκωτικών από τα τέλη Ιουνίου του 2016, όταν ανέλαβε την προεδρία των Φιλιππίνων. Από τότε, η αστυνομία δηλώνει ότι έχει σκοτώσει 4.410 εμπόρους και χρήστες.
Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις καταγγέλλουν, από την πλευρά τους, ότι ο πραγματικός αριθμός των νεκρών είναι τριπλάσιος και κατηγορούν την αστυνομία και τις πολιτοφυλακές ότι σκοτώνουν ανθρώπους χωρίς αποδείξεις.




