Σημερινή

Τετάρτη, 19/09/2018
RSS

ΠΙΣΤΟΛΕΡΟ με ειδήσεις,κους-κους, αναλύσεις και ό,τι ήθελε πρ

| Εκτύπωση | 14 Ιανουάριος 2018, 18:00 | Του Στέλιου Ξιουρή

Το οφθαλμόλουτρο και οι αγγλικούρες στα αθλήματα

* Αν και χρησιμοποιήσαμε αδόκιμες εκφράσεις στον τίτλο του σημειώματος, θα έχουμε την κατανόηση των αναγνωστών μας, αφού με όσα ακούμε στις μεταδόσεις αθλητικών γεγονότων, τείνουμε να συγχύσουμε τη γλώσσα με τον εγκέφαλό μας. Δεν υπάρχει περίπτωση να παρακολουθήσεις μεταδόσεις αθλητικών γεγονότων και να υπερισχύσει η ελληνική γλώσσα ως η καθομιλουμένη στους τηλεθεατές, στους οποίους υποτίθεται… απευθύνονται οι αθλητικοί σχολιαστές.

* Η αγγλικούρα δίνει και παίρνει ιδιαίτερα στις μεταδόσεις των αγώνων καλαθοσφαίρισης που διεξάγονται αυτήν την περίοδο στην Κροατία. Στις τέσσερεις λέξεις που χρησιμοποιεί ο σχολιαστής, οι τρεις είναι αγγλικές, ενώ θα ρίξει και καμιά ελληνική προφανώς προς αλλαγή. Ειδικά αυτό το τρανζίσιον που μας ρίχνουν σε αγώνες καλαθόσφαιρας, το οποίο εσχάτως εισήγαγαν και στο ποδόσφαιρο, είναι για να τρελαίνεσαι… και παθαίνεις αμόκ. Προσέξτε τι υπέροχη είναι η ελληνική έκφραση για την εν λόγω αγγλικούρα: Μετάβαση από την άμυνα στην επίθεση.

* Η απαράμιλλη ελληνική γλώσσα επεξηγεί με σαφήνεια και λεπτομέρεια αλλά και με ιδιαίτερη γλαφυρότητα τα πάντα…

* Δεν επηρεαζόμαστε από το οφθαλμόλουτρο που μας προσφέρουν οι αγώνες καλαθόσφαιρας που παρακολουθούμε, αλλά, ρε παιδί μου, είναι κουραστικό να σου λένε συνέχεια ότι την μπάλα παίρνει ο Σπανούλης και με πινκ εν ρολ από το χάι ποστ σκοράρει. Τι είναι αυτό δηλαδή; Εμείς πάντως και ο Γιαννής ο χωρκανός που το Παλαιχώρι δεν καταλάβαμε. Κάτι με πικ-νικ το εκλάβαμε, όπου πέρασαν καλά ο Σπανούλης και η σύζυγός του. Εκτός κι αν απευθύνεστε μόνο στους προπονητές της καλαθόσφαιρας και εμείς οι υπόλοιποι δεν θέλετε να παρακολουθούμε.

Οι ηθοποιοί σε ρόλο παρουσιαστή και η συνενοχή τους στο τηλεοπτικό έγκλημα
* Οι προκλήσεις στην καριέρα κάθε ανθρώπου είναι εκείνες που επιφέρουν ανανέωση και δίνουν το έναυσμα για να προχωρήσει περαιτέρω. Ωστόσο υπάρχει και η ισορροπία, που θα πρέπει να τηρείται από τον καθένα, ώστε να μην περιπλέκεται σε ατραπούς που στιγματίζουν την καριέρα του και αφήνουν ανεξίτηλα σημάδια.

* Κλασική περίπτωση ανθρώπων που αποδέχτηκαν τις προκλήσεις, οι οποίες τους δημιουργούν όμως προβλήματα στην εικόνα και την καριέρα τους, είναι οι ηθοποιοί που θέλουν να το παίξουν παρουσιαστές, όπως η Λαμπροπούλου, ο Σοφοκλέους, ο Γραμματικόπουλος.

* Πού πάτε, κύριοι ηθοποιοί μου, να μπλεχτείτε στον κόσμο του παραλογισμού, όπου ξεφτιλίζονται τα κοριτσάκια, που έχουν επιθυμία να οδηγηθούν στον σαθρό κόσμο της επίδειξης και του σόου, που θα τους προκαλέσει ανεπανόρθωτα τραύματα στη ζωή τους; Τι ψάχνετε, άνθρωποί μου, μαζί με όλους εκείνους που δείχνουν να μισούν παρά να θέλουν να βοηθήσουν τα κορίτσια; Γίνεσαι συνένοχος της εκμετάλλευσης κάποιων αθώων ψυχούλων, για να κάνει κάποιος νούμερα τηλεθέασης.

* Και, εκτός των άλλων, γίνεστε βορά στους γύπες του διαδικτύου μαζί με τις παρουσιάστριες που έχουν βγάλει τη ζωή τους σε κοινή θέα, επιδεικνύοντας κάθε στιγμή τις προσωπικές τους στιγμές. Όλοι αυτοί που συμμετέχουν στα επονομαζόμενα πάνελ και σ’ αυτές τις εκπομπές αποτελούν την αποθέωση της διανόησης σαν καθηγητές του Χάρβαρντ, που με το ύφος τους και το στυλ τους έχουν την εντύπωση ότι ανακάλυψαν τον γενετικό κώδικα του ανθρώπου.

* Και όμως οι παρουσιάστριες με την επίδειξη των προσωπικών τους στιγμών και ακόμη χειρότερα και των μικρών παιδιών τους, δεν είναι νευροχειρουργοί που επιδόθηκαν σε πράξεις που προσέφεραν ζωή σε ανθρώπους, αλλά υπηρέτησαν από ελάχιστο έως καθόλου το επονομαζόμενο στην κυπριακή αργκό… τιτσιρκό. Γι’ αυτό καλά είναι να φέρονται με ταπεινοφροσύνη όταν απευθύνονται σε άβγαλτα κορίτσια και να τους μιλούν με ευγενικό και καλοπροαίρετο τρόπο και όχι με το ύφος εξουσιαστή, που μαστιγώνει το αντικείμενο που βρίσκεται απέναντί του.

* ΜΕΓΑλη υπόθεση, τελικά, να λες ενίοτε και ΟΧΙ στις προκλήσεις ανθρώπων που οδηγούν το τηλεοπτικό σκηνικό στο κανάλι της Αρχιεπισκοπής στ’ αντίστοιχα ελλαδικά που προσέφεραν στην πλήρη αποχαύνωση των ανθρώπων και στην ηθική διάλυση του κοινωνικού ιστού. Ο δε Προκαθήμενος της Εκκλησίας χαίρεται ότι έχει τηλεοπτικό κανάλι.

Παρέλαση των κλόουν και τα λεμόνια με σχήματα
* Μιλάμε ότι πλέον ξέφυγαν οι πάντες. Τα πάντα βρίσκονται πλέον σε μια σφαίρα που παραπέμπει σε εικονική πραγματικότητα. Μπορεί κάποια στιγμή ν’ ανοίξουμε τις οθόνες να παρακολουθήσουμε το δελτίο ειδήσεων και να δούμε, κυρίως ν’ ακούσουμε, ρεπορτάζ στο οποίο θα παρουσιάζονται κάποιοι κύριοι που η απέλπιδα προσπάθεια των πισινών τους να τραγουδήσουν, ο μεν πρώτος το άσμα του Καζαντζίδη «Το μερτικό μου απ’ την χαρά/ μού το 'χουν πάρει άλλοι/ γιατί είχα χέρια καθαρά και μια καρδιά μεγάλη» και ο άλλος να ερμηνεύσει την άρια, Επιστροφή στο Σορέντο (μέρος της Ιταλίας ) καλύτερα από τον Χοσέ Καρέρας. Βέβαια γιατί παραξενεύεστε για την ποιότητα της ούτω καλούμενης κλανιάς;

* Δηλαδή που μας μίλησαν για την παρέλαση των κλόουν κάπου στη Βραζιλία, τι σημαίνει δηλαδή αυτό; Ότι ένιωσαν τον συναγωνισμό και θέλουν να κάνουν και αυτοί αντίστοιχη παρέλαση; Αμ, το άλλο με τα λεμόνια. Ανακάλυψαν κάποια λεμονιά που κάνει καρπό σε διάφορα σχήματα και μας τον παρουσίασαν. Λες και παρουσίασαν πυραύλους και όχι λεμόνια. Φυσικά γι’ αυτήν τους την εξήγηση υπάρχει και δικαιολογία. Γιατί νιώθουν ως στυμμένες λεμονόκουπες από τους καναλάρχες και ήθελαν απλώς να δουν τη μετεξέλιξη του καρπού.

Μιλάμε ότι η συγκεκριμένη τηλεπαρουσιάστρια προκαλεί άγχος και στρες, αφού ο τρόπος που εκφωνεί είναι ολίγον σπαστικός. Δεν κυλάει όπως το νεράκι η ομιλία της, για να μπορέσει να ξεδιψάσει τους τηλεθεατές. Και όμως η εν λόγω παρουσιάστρια, στο πλαίσιο της παράξενης θεωρίας περί αξιοκρατίας που τα κανάλια εφαρμόζουν, επιβιώνει και παρουσιάζει δελτία ειδήσεων αλλά και εκπομπή.

* Κι όμως την περασμένη εβδομάδα απεδείχθη πως, όταν είσαι ΡΙΚ, δεν σημαίνει ότι έχεις και τους καλύτερους παρουσιαστές. Όταν όμως σε σοβαρά πράγματα κάνουν τεράστια λάθη, τότε τι λες; Η παρουσιάστρια, λοιπόν, επιχείρησε να εκφωνήσει την περασμένη εβδομάδα τούς αριθμούς που κληρώθηκαν σε ΛΟΤΤΟ, ΠΡΟΤΟ, ΤΖΟΚΕΡ. Σε κάποια φάση δεν καταλάβαμε τι αριθμούς εκφωνούσε και γενικά δεν καταφέραμε να μάθουμε αν κερδίσαμε ή χάσαμε. Πάντως, ούτε οι ΡΙΚάδες κατάλαβαν αν κέρδισε… Και το πιο ωραίο είναι που μετά την εκφώνηση κουνούσε το κεφάλι της και χαμογελούσε. Εξάλλου τι είχε, τι έχασε;