Απόψεις Σάββας Ιακωβίδης Η περηφάνια των Λ.Ο.Α.Τ. και ο μπούσουλας των αξιών μας

Η περηφάνια των Λ.Ο.Α.Τ. και ο μπούσουλας των αξιών μας

Ο Σάββας Ιακωβίδης είναι αρθρογράφος στην εφημερίδα Σημερινή



Τελικά, αυτός ο τόπος δεν έχει προβλήματα! Και… ποιος είπε ότι διέρχεται κρίση; Μια χαρά τα πάει. Τις τελευταίες ημέρες είχαμε δύο πορείες και μια εκδήλωση, ενδεικτικές και αποδεικτικές του καταντήματος αυτού του λαού. Πρώτα απ’ όλα ήταν η υπόθεση με την κατακύρωση του αγώνα μεταξύ ΑΕΛ και ΑΠΟΕΛ. Πέρα από τον τραυματισμό ποδοσφαιριστή από κροτίδα, που έριξε ανεύθυνος «οπαδός», δημιουργήθηκε αχρείαστη αντιπαράθεση ανάμεσα σε αθλητικούς παράγοντες των δύο σωματείων.

Η Δικαστική της ΚΟΠ εξέδωσε απόφαση υπέρ της διεξαγωγής ξανά του αγώνα, ο ΑΠΟΕΛ υπέβαλε ένσταση και το Εφετείο, που θα εκδίκαζε την υπόθεση, υπέβαλε την παραίτησή του. Τελικά ο αγώνας διεξήχθη το περ. Σάββατο, κέρδισε ο ΑΠΟΕΛ αλλά και οι χούλιγκαν είχαν ξανά την τιμητική τους. Προηγουμένως, η ΑΕΛ και ο ΑΠΟΕΛ έκαναν πορείες στις οποίες συμμετείχαν αρκετές χιλιάδες οπαδοί. Το Σάββατο, ημέρα διεξαγωγής του αγώνα, είχαμε μιαν άλλη εκδήλωση. Οι ΛΟΑΤ (Λεσβίες, Ομοφυλόφιλοι, Αμφισεξουαλικοί και Τρανσεξουαλικοί) διοργάνωσαν πορεία υπερηφάνειας (Gay pride parade).

Δεν έχουμε τίποτε με τους ΛΟΑΤ, ούτε με την ομοφοβία. Δικαίωμα των ΛΟΑΤ οι επιλογές τους. Αλλ' απορούμε: Γιατί οι ΛΟΑΤ είναι υπερήφανοι; Κανείς δεν εξήγησε πού στηρίζεται η περηφάνια τους. Στις επιλογές τους; Στην ιδιαιτερότητά τους; Διερωτώμεθα: Όσοι δεν είναι ΛΟΑΤ, δεν είναι και δεν δικαιούνται να αισθάνονται υπερήφανοι; Δηλαδή, όσοι είναι straight μπορεί να εκλαμβάνονται ως… μειονεκτούντες ή και ως… γραφικοί, περίεργοι, ξεπερασμένοι, επειδή δεν είναι ΛΟΑΤ;

Ο καθένας κάνει ελεύθερα τις επιλογές του και οφείλει να ενεργεί και να συμπεριφέρεται μέχρι εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Στη σημερινή Κύπρο της παραδοξότητας και της επιδειξιομανίας, θεωρείται πολύ… in να είναι κανείς ΛΟΑΤ. Έγινε της μόδας! Δεν είναι απλώς μια ετερότητα αλλά και μια επιλογή με διαστάσεις σοβαρού κοινωνικού φαινόμενου προς μελέτη.

Από την άλλη, όμως, είναι οι άλλοι συμπολίτες, οι straight, οι οποίοι έχουν διαφορετικό αξιακό σύστημα, που εμφανώς αντιπαρατίθεται προς όσα αρκετοί ΛΟΑΤ πρεσβεύουν. Όπως οι γάμοι μεταξύ τους, η υιοθεσία παιδιών, οι εκτρώσεις. Αλλά και πάλι, πάντα υπάρχει πεδίο προς συζήτηση και παραγωγικό διάλογο. Αν η κυπριακή κοινωνία άντεξε τόσους αιώνες σκλαβιές, τυραννίες, δοκιμασίες και εξανδραποδισμούς, το πέτυχε επειδή στηρίχτηκε στα ισχυρά θεμέλια των ελληνικών Αρχών και των χριστιανικών αξιών.

Ένας κραταιός αξιακός κώδικας θωράκισε τους Έλληνες αυτού του τόπου για να αντισταθούν σε επιβουλές, κατοχές, υποδουλώσεις και δημογραφικές, γλωσσικές και εθνοτικές αλλοτριώσεις. Τα τελευταία χρόνια, και με αφορμή την οικονομική κρίση, τα πάντα κατέρρευσαν. Μέσα από τα ερείπια της κρίσης φάνηκε κατά τρόπον τραγικό πως, εκείνοι που ήσαν εντεταλμένοι για την υπεράσπισή τους, αποδείχθηκαν οι χειρότεροι εχθροί και κατεδαφιστές τους.

Η κρίση που περνά ο τόπος είναι βαθιά αξιακή, θεσμική, πολιτική και κοινωνική. Ο κυπριακός Ελληνισμός, για να επιβιώσει εθνικά και βιολογικά, καλείται να επαναφέρει και να στηριχτεί ξανά στον κώδικα ελληνικών αξιών και χριστιανικών αρχών του. Τα κρίσιμα προβλήματά του δεν είναι ούτε οι ΛΟΑΤ ούτε η μάππα. Είναι η τουρκική εισβολή και η συνεχιζόμενη κατοχή της πατρίδας μας, ο εποικισμός, η ασφάλεια, οι απειλές της Τουρκίας, η ανεργία, η φτώχια, η οικονομική κατάρρευση, το ζοφερό παρόν και το άδηλο μέλλον.

Με όσα παρατηρούμε καθημερινά, είναι φανερό πως σπάσαμε και χάσαμε τον μπούσουλα των αξιών, των αρχών και των προτεραιοτήτων μας. Οφείλουμε να αποφασίσουμε: Ή θα στηθούμε ξανά στα πόδια μας ή θα καταλήξουμε στον πάτο.


Top