Απόψεις Λάζαρος Μαύρος 499 συν 2015 χρόνων Κυπριακό Πρόβλημα

499 συν 2015 χρόνων Κυπριακό Πρόβλημα

Ο Λάζαρος Μαύρος είναι αρθρογράφος στην εφημερίδα Σημερινή και ραδιοφωνικός παραγωγός στο Ράδιο Πρώτο



Μια βαθύτερη μελέτη σε όλων των ιστορικών τα βιβλία, οιασδήποτε απόχρωσης, σκοπιμότητας ή εγκυρότητας, σ’ ένα πρωταρχικό και διαχρονικό συμπέρασμα οδηγεί: Το λεγόμενο Κυπριακό Πρόβλημα, ό,τι κατά καιρούς διά μέσου των αιώνων ονοματίζεται εκάστοτε ως Πρόβλημα Κύπρου, προέρχεται, δημιουργείται, αναπαράγεται και υπάρχει, με την μία ή την άλλη μορφή, εξ αιτίας ενός πάντα κύριου λόγου: Της ελληνικότητας της νήσου. Των ανέκαθεν, ανά τους αιώνας, κατά σταθερή πλειονότητα και κατ’ αναλλοίωτη ταυτοπροσωπία ριζωμένων Ελλήνων της Κύπρου.

Πρόβλημα Κύπρου υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει εν όσω υπάρχουν στην Κύπρο οι γηγενείς Έλληνες. Διότι αυτός ο παράγων, αυτό το μέγεθος, αυτή η διάσταση -κατά την κορυφαία ποιητική αναφορά, «ελιές τζιαι τερατσιές πάνω στον ρότσο τους»- είχε, έχει και θα ‘χει πάντα συμφυές της ταυτοπροσωπίας του, συγκείμενο της ύπαρξής του, μόνιμο γονίδιο και DNA της ταυτότητάς του, από την αρχαιότητα έως σήμερα και άχρι καιρού, τη διεκδίκηση της ελευθερίας. Αυτή ήταν πάντα η πηγή του προβλήματος. Ο κινητής της ιστορίας: Η ελευθερία. Όποιο όνομα κι αν προσλάμβανε κατά καιρούς, κάθε φορά που η διεκδίκησή της προσέκρουε στην υπέρτερη ισχύ, την άρνηση και την καταστολή των εκάστοτε κατακτητών.

Συνεπώς: Αυτό που προσδιορίζεται ως η κύρια και γενεσιουργός αντίθεση του Κυπριακού Προβλήματος ήταν πάντα η αντίθεση ανάμεσα στην ελευθερία και τη σκλαβιά. Στην απελευθέρωση και στην υποδούλωση. Στους διεκδικούντες την ελευθερία γηγενείς Έλληνες Κυπρίους και στους εκάστοτε ξένους δυνάστες. Με τη σειρά της παρήγαγε συνάμα και προσδιόριζε και την κύρια αντίθεση εντός της κοινωνίας, πάνω απ’ όλες τις άλλες αντιθέσεις, ταξικές, φαυλοκρατικές, εμφυλίως κομματικές, ιδεολογικές, συμφεροντολογικές κ.ο.κ.

Εναργως καταγεγραμμένη, απ’ τις απαρχές της γραπτής ιστορίας της Κύπρου, η κορυφαία αντίθεση ανάμεσα σε δύο αδελφούς: Τον υπέρ ελευθερίας θυσιασθέντα το 499 π.Χ. Ονήσιλο και τον Περσόδουλο αδελφό του τον Γόργο της αρχαίας Σαλαμίνας της Κύπρου. Με τον πρώτο η πλειοψηφία, πλην Αμαθουσίων. Που όταν θυσιάστηκε πολεμώντας, έκοψαν το κεφάλι του και το κρέμασαν στην πύλη της αρχαίας Αμαθούντας, ώσπου το ‘καναν κυψέλη οι μέλισσες. Και διαβεβαίωναν τότε οι Περσόδουλοι πως τα πήγαιναν καλά με τον Μέγα Βασιλέα κι ότι «απ’ τις παρεμβάσεις των επαναστατημένων Ιώνων πηγάζουν τα σημερινά μας προβλήματα»! Ο δε Γόργος, με 150 καράβια στον στόλο του Ξέρξη εναντίον της Ελλάδος το 480 π.Χ. Τέτοιοι Αμαθούσιοι και Γόργοι, άχρι σήμερον…

ΕΡΩΤΗΣΗ
Με «λύση» Τουρκικής Συγκυριαρχίας «εντός μηνών», γιατί να μην θριαμβολογεί από τώρα ο υπ.Εξ. του συνεχιζόμενου Αττίλα κ. Μεβλούτ Τσαβούσογλου; Και γιατί να μην προσκαλέσει αγαλλιαζόμενος και τον κ. Άντρο του ΑΚΕΛ στην Άγκυρα; Από την επαύριον της συμφωνίας Αναστασιάδη - Έρογλου 11.2.2014, πόσες φορές γράψαμε σ’ αυτήν τη στήλη πόσο επείγεται για μια τέτοια «λύση» - τρόπαιό της η Τουρκία, με ικανότερο τώρα τον κ. Ακιντζί;
 


Top