News International Sl Σοκ: Κατά παραγγελία πληρωμένα άρθρα στην Wikipedia

Σοκ: Κατά παραγγελία πληρωμένα άρθρα στην Wikipedia

Η Wikipedia παραδέχθηκε ότι μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων και περίπου 250 χρήστες δημοσίευαν άρθρα κατά παραγγελία και πληρώνονταν για την ανάρτησή τους.

Μεγάλο ζήτημα προκύπτει για την... υποτιθέμενη όπως αποδεικνύεται, ελεύθερη και δημοκρατική εγκυκλοπαίδεια του διαδικτύου, η οποία έχει πλέον μπλοκάρει πάνω από 250 χρήστες καθότι υποπτεύεται ότι επιδίδονται σε επί πληρωμή υποστήριξη απόψεων και υιοθέτηση ψευδών (sockpuppet) ταυτοτήτων για διάφορους σκοπούς προώθησης συμφερόντων.

Σύμφωνα με την διευθύντρια του ιδρύματος που διαχειρίζεται η Wikipedia, συνεχίζονται οι έρευνες και τα μπλοκαρίσματα λογαριασμών. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα έρευνες, οι περισσότερες από τις «ύποπτες» εγγραφές φαίνονται να προέρχονται από την Wiki-PR, μία αμερικανική εταιρεία η οποία ισχυρίζεται ότι στήνει, διαχειρίζεται και μεταφράζει σελίδες της Wikipedia για πάνω από 12.000 ανθρώπους και εταιρείες. Όπως αναφέρθηκε, εγγραφές με στόχο την προώθηση, οι οποίες είχαν δημοσιευθεί από ένα account υπό το όνομα Morning227, καθώς και άλλoυς λογαριασμούς, φαίνονται να είχαν ζητηθεί από, μεταξύ άλλων, εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ, μικρά χρηματοοικονομικά ιδρύματα, συγγραφείς, γιατρούς, μουσικούς και μία πετρελαϊκή εταιρεία.

Από πλευράς της, η Wiki-PR αρνείται ότι παραβίασε τους κανόνες της Wikipedia προωθώντας τους πελάτες της, τονίζοντας ότι απλά ήθελε να εξασφαλίσει ότι η παρουσίασή τους στην εγκυκλοπαίδεια θα γίνεται με ακρίβεια.
Την υπόθεση παρακολουθούν τα διεθνή μέσα με ενδιαφέρον καθώς εκτενή άρθρα έχουν δημοσιεύσει τόσο η wall Street Journal όσο και οι New York Times.

Top